Πως θα οδηγήσεις το E-Shop σου στην επιτυχία!
Στο προηγούμενο άρθρο αναλύσαμε γιατί μία επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της επιβάλλεται να έχει το δικό της EShop.
Σήμερα θα δούμε πως αυτό το Eshop θα οδηγηθεί στην επιτυχία με μερικά απλά βήματα.
1. Design
Το πρώτο πράγμα που θα δει ο χρήστης μπαίνοντας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι η αισθητική του. Το μεγαλύτερο, μάλιστα, ποσοστό των επισκεπτών θα προχωρήσει σε αγορά μόνο εάν είναι ικανοποιημένο με την αισθητική του site.
Για το λόγο αυτό ο σχεδιασμός του Eshop σας θα πρέπει να είναι απλός, φιλικός και εύχρηστος. Σημειώστε πως θα θεωρηθεί επιτυχημένο Eshop μόνο εάν ο χρήστης βρίσκει εύκολα και με ελάχιστες κινήσεις αυτό που ψάχνει.
2. Φιλικό με όλες τις Συσκευές
Φιλικο σε συσκευές ή αλλιώς Mobile-Friendly συμαίνει συμβανότητα με αυτές για την σωστή προβολή την ιστοσελίδας στα κινητά και στα tablet. Το 80% των χρηστών χρησιμοποιεί τις κινητές συσκευές για την πλοήγηση και τις online αγορές του σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Θεαματικό είναι πως μέσα στο 2019 το ποσό των διαφημίσεων για τις κινητές συσκευές αναμένεται να ξεπεράσει το αντίστοιχο ποσό που θα δαπανηθεί στην τηλεόραση κατά 20 εκατομμύρια δολάρια (!)
Για να έχετε, λοιπόν, ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα οι χρήστες θα πρέπει να οδηγούνται εύκολα στην αγορά από οποιαδήποτε συσκευή.
3. Σωστή παρουσίαση προϊόντων
Ένας επισκέπτης θα οδηγηθεί σε αγορά μόνο αν τον καλύψει η οπτική εμπειρία και η πληροφόρηση που θα λάβει από το Eshop μας. Θα αποφασίσει εάν αξίζει να ασχοληθεί με το προϊόν που του παρουσιάζουμε μόλις στα 3 πρώτα δευτερόλεπτα της επίσκεψης του. Για αυτό και το κομμάτι του Design είναι ένα από τα σημαντικότερα σε ένα site.
Το επόμενο βήμα αφού αποφασίσει να μείνει στη σελίδα μας είναι να τον ενημερώσουμε και να τον πείσουμε να προβεί σε αγορά. Πως το κάνουμε αυτό;
Με την αποτελεσματική περιγραφή των προϊόντων μας.
• Ο τίτλος θα πρέπει να είναι περιγραφικός, κατανοητός και ταυτόχρονα μικρός. Για παράδειγμα: “Αθλητικό Παπούτσι Nike – Μαύρο”.
• Το κείμενο της περιγραφής θα πρέπει να είναι επεξηγηματικό και παράλληλα λιτό. Σας προτείνουμε να περιγράψετε το προϊόν με δικά σας λόγια και να μη χρησιμοποιήσετε μακροσκελείς περιγραφές που ίσως έχουν χρησιμοποιήσει άλλοι πριν από εσάς.
• Οι φωτογραφίες είναι απαραίτητο να είναι ποιοτικές. Οι υπερβολές στην ποσότητα καλό θα είναι να αποφεύγονται, καθώς 6-10 φωτογραφίες επαρκούν ώστε να αποφασίσει κάποιος εάν θέλει να αγοράσει.
• Στην τιμή θα πρέπει να αναγράφετε το συνολικό κόστος για την απόκτηση του αντικειμένου. Πάνω από το 50% των επισκεπτών εγκαταλείπει το καλάθι αγορών μόλις αντιληφθεί πως το πλήρες κόστος είναι μεγαλύτερο από αυτό που του είχε παρουσιαστεί αρχικά.
• Είναι ωφέλιμο να υπάρχουν action buttons ή αλλιώς “Κουμπιά Ενέργειας” ώστε να καθοδηγήσουμε το χρήστη στην επιθυμητή ενέργεια. Τέτοια κουμπιά είναι τα “Αγορά”, “Προσθήκη στο καλάθι” κλπ.
4. Καλάθι Αγορών
Στο 68% ανέρχεται ο μέσος όρος εγκατάλειψης του καλαθιού αγοράς, αφού έχουν ήδη τοποθετηθεί προϊόντα. Ένα χρήστης διστάζει να ολοκληρώσει την παραγγελία του συχνά για δύο λόγους, Το μέγεθος και την αποστολή. Εάν προσφέρετε προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια κλπ καλό θα ήταν να προσθέσετε αναλυτικούς πίνακες μεγεθών, ώστε να διώξετε την αμφιβολία από τους επισκέπτες σας.
Όσον αφορά την αποστολή, οι πελάτες ολοκληρώνουν ευκολότερα την αγορά εάν είναι σίγουροι για την ταχύτητα και το χαμηλό κόστος αποστολής. Σε ένα επιτυχημένο Eshop λοιπόν επιβάλλεται να ενημερώνετε τους χρήστες σας ώστε να τους παρακινήσετε να παραγγείλουν το προϊόν σας.
5. Διαδικασία Πληρωμής
Εφόσον ο επισκέπτης έχει πιστεί από όλα τα προηγούμενα, ήρθε η ώρα να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Μέχρι και σε αυτό το στάδιο υπάρχει η πιθανότητα αποχώρησης του επισκέπτη εάν βρει δύσχρηστη τη διαδικασία. Για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα η ροή πληρωμής θα πρέπει να συγκεντρώνει από τον καταναλωτή όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με τα λιγότερα δυνατά βήματα. Όσο περισσότερα τα κλικ που θα κάνει ο χρήστης, τόσο μειώνεται η πιθανότητα να ολοκληρώσει την αγορά.
Φυσικά ο χρήστης δεν θα πρέπει να υποχρεωθεί να κάνει εγγραφή για να ολοκληρώσει την αγορά, αφού κάτι τέτοιο θα προσθέσει επιπλέον βήματα στη διαδικασία της πληρωμής.
6. Αξιολόγηση
Θα πρέπει να παρακολουθείτε την πρόοδο του Eshop σας ώστε να βελτιώσετε τις στρατηγικές ανάπτυξης του. Τα Google Analytics είναι ο απόλυτος σύμμαχος σας στο κομμάτι αυτό. Με τα Google Analytics θα μπορείτε να παρακολουθείτε τις πωλήσεις σας, την επισκεψιμότητα, την απόδοση, τα εγκαταλελειμμένα καλάθια και πολλά πολλά ακόμη. Έτσι θα αξιολογείτε όχι μόνο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, αλλά και τη συμπεριφορά των πελατών σας.
Ακολουθώντας τις παραπάνω απλές αλλά απολύτως σημαντικές συμβουλές, βρίσκεστε στο σωστό μονοπάτι για ένα απολύτως επιτυχημένο Eshop!
7. Ταχύτητα φόρτωσης
Για να μπορέσει η πλοήγηση ενός απλού χρήστη να είναι ευχάριστη, η σελίδα του e-shop θα πρέπει να φορτώνει γρήγορα. Ένα αργό ηλεκτρονικό κατάστημα δίνει την αρνητική εντύπωση σε εναν υποψηφιο πελάτη, πράγμα που μπορεί να τον οδηγήσει και στο να εγκαταλείψει την προσπάθεια αγοράς από το κατάστημα σας. Η ταχύτητα είναι πολύ σημαντική για την κατάταξη της σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.