Το να κάνετε τη δική σας Ιστοσελίδα είναι μια εμπειρία που μπορεί να βοηθήσει άμεσα την επιχείρησή σας, όμως σαν διαδικασία δεν πρόκειται απλά για δυο-τρία κλικ στο ποντίκι σας. Δείτε παρακάτω τα πρώτα πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε πριν ξεκινήσετε να χτίζετε το δικό σας website.
1) Τι είναι αυτό που θέλετε να κάνετε εσείς;
Πολλοί άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται τι είναι αυτό ακριβώς που περιμένουν από την ιστοσελίδα τους. Είναι πολύ εύκολο να γίνουν αστοχίες και να δημιουργηθεί ένα αποτέλεσμα δύσκολο στην πλοήγηση, όταν ο βασικός στόχος ενός website είναι κατά βάση η δημιουργία μιας λειτουργικής πλατφόρμας όπου μπορούν να γίνονται πληρωμές και κρατήσεις.
Ένα κοινό λάθος στην αρχή της διαδικασίας, είναι η επιλογή λάθους WordPress (πρόκειται για την πιο δημοφιλή ιστοσελίδα και σύστημα διαχείρισης blog στο διαδίκτυο). Συγκεκριμένα, καλό είναι να γνωρίζετε πως υπάρχει το WordPress.com και το WordPress.org. Το πρώτο φιλοξενείται από τη WordPress και λειτουργεί περισσότερο σαν ένα blog, ενώ το τελευταίο σας δίνει τη δυνατότητα φιλοξενίας της δικής σας ιστοσελίδας ή ιστολογίου, να ανεβάζετε το CMS και να βάζετε τα απαραίτητα πρόσθετα: Πρόκειται για τα plugins, τα οποία σας επιτρέπουν να προσαρμόσετε τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας και να προσθέσετε έξτρα λειτουργίες.
Άλλες πλατφόρμες, όπως το Wix και το Squarespace, μπορεί στο ξεκίνημα τους να είναι λιγότερο προβληματικές αλλά εάν δημιουργείτε κάτι για σοβαρή επιχείρηση καλό είναι να αποφύγετε τις παραπάνω εναλλακτικές.
2) Πως συμπεριφέρονται διαδικτυακά οι πελάτες σας;
Αποφασίσατε λοιπόν να στήσετε τη δική σας επιχείρηση ή τουλάχιστον να δώσετε στην ήδη υπάρχουσα επιχείρηση σας τη δυνατότητα να αποκτήσει ψηφιακή παρουσία. Όμως έχετε σκεφτεί προηγουμένως τι είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες σας; Ακόμη, το τι ψάχνουν να βρουν και πως θα ψάξουν γι’ αυτό;
Η έρευνα αγοράς πρέπει να γίνει πολύ νωρίς εκ μέρους σας, αλλά επιπλέον είναι κάτι που δεν πρέπει ποτέ να σταματήσετε να κάνετε. Η ηλικία των ανθρώπων, οι προτιμήσεις και οι συνήθειες αλλάζουν. Ότι ισχύει, δηλαδή, τώρα δεν θα ισχύει σε δέκα χρόνια.
3) Θα χρειαστείτε επαγγελματική βοήθεια.
Αν θέλετε η ιστοσελίδα σας να γίνει σωστά ζητήστε κάποιον έμπειρο επαγγελματία του χώρου να σας βοηθήσει. Το πρόβλημα στην κατασκευή ιστοσελίδων είναι, σε ένα μεγάλο βαθμό, η βεβαιότητα πολλών πως δεν είναι κάτι δύσκολο για να το φέρουν σε πέρας μόνοι.
Ναι, μπορεί κάπου να ακούσατε πως μπορείτε να το κάνετε χωρίς βοήθεια, αλλά δεν είναι σίγουρο πως όλοι έχουν “καλό μάτι” σε ότι έχει να κάνει με το design, τη λειτουργικότητα αλλά και το ίντερνετ γενικά. Οτιδήποτε και να ισχύει από τα παραπάνω για εσάς δεν είναι ντροπή! Δε γεννηθήκαμε όλοι ειδικοί σε όλα!
4) Ότι δίνετε, παίρνετε αλλά… δεν χρειάζεται να δώσετε και πολλά.
Μπορεί να βρείτε προσφορές για κατασκευή ιστοσελίδας ακόμα και με 200 ευρώ. Αυτό δε σημαίνει ότι το αποτέλεσμα που θα έχετε θα είναι ικανοποιητικό. Την ίδια στιγμή, άλλες εταιρείες χρεώνουν υπερβολικά υψηλά την κατασκευή μιας πολύ απλής ιστοσελίδας. Επομένως απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία με τον οποίο θα μπορέσετε να βρείτε την χρυσή τομή ανάμεσα σε οικονομία και ποιότητα.
5) Εξασφαλίστε το domain name σας.
Μπορεί να έχετε σκεφτεί ένα φανταστικό όνομα για την επιχείρησή σας αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα πως είστε οι πρώτοι. Δημιουργήστε επιχειρηματικά ονόματα και σκεφτείτε δημιουργικά – πάρα πολλές νέες επιχειρήσεις χάνουν ώρες προσπαθώντας να βρουν ένα έξυπνο επιχειρησιακό όνομα που να μπορεί να ευθυγραμμιστεί με την υπηρεσία ή τα προϊόντα τους και ως εκ τούτου να μπορεί να “λειτουργεί αυτόματα στην αναζήτηση”. Αυτό κατά κάποιο τρόπο είναι ένας μύθος. Το Διαδίκτυο είναι πολύ πλήρες και ανταγωνιστικό για να λειτουργήσει αυτός ο τρόπος τόσο εύκολα στις μέρες μας- εστιάστε επομένως αντί στο να είστε μοναδικοί, στο να έχετε ένα site που μένει αξέχαστο.
6) Δείτε με προσοχή το sitemap.
Εννοούμε πολύ απλά πως ένας αρχιτέκτονας δεν θα χτίσει ένα σπίτι χωρίς να καταρτίσει σχέδια – έτσι πως θα μπορούσε κάποιος να χτίσει έναν ιστοχώρο χωρίς να αποφασίσει πρώτα για τη δομή του; Ο ιστότοπος σας και η συνολική δομή του είναι εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία για το SEO επειδή διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν όλες τις σελίδες του ιστοτόπου σας.
7) Σχεδιασμός και περιεχόμενο.
Από το μέγεθος της επιχείρησης σας θα κριθεί το πως θα χειριστείτε αυτό το κομμάτι. Αν έχετε ανθρώπους στην επιχείρηση που είναι ικανοί να επιμεληθούν τα παραπάνω θέματα στον ιστότοπο σας ή ίσως θελήσετε να το κάνετε μόνοι σας. Απλά θυμηθείτε πως κι εδώ μπορεί να χρειαστείτε βοήθεια. Αν αποφασίσετε να αποφύγετε την επαγγελματική βοήθεια, μπορείτε να καταλήξετε σε έναν ιστότοπο που μοιάζει να έχει βγει από τη δεκαετία του 1990.
8) Να ξέρετε ότι χρειάζεται χρόνος για να ολοκληρωθεί ένα website.
Η οικοδόμηση ενός ιστοτόπου, ακόμη και για έμπειρους επαγγελματίες, διαρκεί πολύ. Ακόμη και όταν ένα site φαίνεται ολοκληρωμένο, μπορεί να μην είναι έτοιμο 100%. Θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο. Διότι θα πρέπει να δοκιμάσετε τον ιστότοπό σας σε επιτραπέζιους υπολογιστές, tablet και κινητά πριν ανεβάσετε οριστικά τη σελίδα στο διαδίκτυο. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να χάνετε τους πελάτες εξαιτίας κακής εικόνας και δυσλειτουργίας της ιστοσελίδας σας.
9) Χρειάζεται χρόνος για να έρθουν τα θετικά αποτελέσματα.
Ακριβώς επειδή έχετε πάρει το χρόνο για να ολοκληρωθεί η σελίδα σωστά, δεν σημαίνει ότι οι επισκέπτες θα έρθουν απευθείας. Όταν ο ιστότοπός σας αρχίσει να λειτουργεί, θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στις υπόλοιπες τεχνικές μάρκετινγκ. Οι άνθρωποι δεν θα βρουν τη σελίδα σας ως διά μαγείας. Το SEO σας δεν θα λειτουργήσει απαραίτητα άμεσα οπότε μην αποκλείετε τις εναλλακτικές προβολής. Εάν είστε μια καινούργια επιχείρηση χρησιμοποιείστε τα social media. Έτσι αυξάνετε την αναγνωρισιμότητά σας και μέσω του Facebook, του Twitter, του LinkedIn και των likes ή μέσω του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η οργανική αναζήτηση επί πληρωμή είναι ένας τρόπος να έχετε μια πιο άμεση προβολή στο διαδίκτυο.
10) Αφιερώστε χρόνο στη σελίδα σας αφού ολοκληρωθεί.
Μη θεωρείτε πως μόλις ο ιστότοπος σας είναι έτοιμος και λειτουργεί έχουν τελειώσει όλα και απλά περιμένετε τα αποτελέσματα. Ποτέ μην αφήνετε την ιστοσελίδα σας να παραμείνει στάσιμη. Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν να βλέπουν “ενεργές” ιστοσελίδες. Ως τέτοιες αναγνωρίζονται αυτές με περιεχόμενο και δυνατότητες που προστίθενται ή ενημερώνονται τακτικά προς όφελος των χρηστών.