Αυξητική φαίνεται να είναι η τάση του ποσοστού των Ελλήνων που προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με έρευνες που διενεργήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια οι Έλληνες προσανατολίζονται όλο και περισσότερο στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Τα ποσοστά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου μαρτυρούν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στις διαδικτυακές αγορές τους συμπεριλαμβάνονται είδη παντοπωλείου και σουπερμάρκετ.
Στατιστικά στοιχεία και ανοδικά ποσοστά για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο!
Ειδικότερα, ήδη από το 2016 φαίνεται να κλιμακώνεται ευρύτερα το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη λιανική τροφίμων και προϊόντων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ). Βέβαια το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα είδη σουπερμάρκετ παγκοσμίως δεν έχει κερδίσει ακόμη αποφασιστικά τη μερίδα του λέοντος, ωστόσο προχωρά σταθερά ανοδικά τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018.
Η παραπάνω διαπίστωση επιβεβαιώνεται ξανά. Μέσα από την έρευνα που διεξήγαγε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 2000 ατόμων βλέπουμε τα ποσοστά. Την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 25% του ποσοστού των καταναλωτών, που έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν μέσω Διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό από το 16% ανέβηκε στο 20%. Ταυτόχρονα το 30% του δείγματος δήλωσε πως θα αγόραζε κάτι που κανονικά θα έβρισκε στο ράφι του σούπερ μάρκετ από κάποιο e-shop που θα πρόσφερε το αντίστοιχο προϊόν.
Σημαντική άνοδος για τις ηλεκτρονικές αγορές
Πλέον το 52% των καταναλωτών τσεκάρουν διαδικτυακά την τιμή ενός προϊόντος πριν προβούν στην αντίστοιχη αγορά. Ταυτόχρονα, με την έλευση των capital controls, εξοικειώθηκαν με τις αγορές με κάρτα από ηλεκτρονικά καταστήματα αφήνοντας κατά μέρος τις συναλλαγές με μετρητά. Δημιουργήθηκε απόσταση μεταξύ καταναλωτή και φυσικού καταστήματος. Συγκεκριμένα 2 στους 3 καταναλωτές παραδέχονται πως οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν αντικαταστήσει τις αγορές που άλλοτε έκαναν με χρήμα.
Το όλο κλίμα υποβοηθά φυσικά η συνολική ψηφιοποίηση και ο τεχνολογικός εγγραματισμός τόσο της νέας γενιάς όσο και των γηραιότερων. Έτσι λόγω του νέου, τεχνολογικά πιο εξελιγμένου τοπίου, προσπάθησαν να εγκλιματιστούν στα νέα δεδομένα. Πιο συγκεκριμένα, οι νεαροί σε ηλικία οικογενειάρχες, τα νεαρά ζευγάρια που συγκατοικούν ή οι εργαζόμενοι που ζουν μόνοι σε μεγάλες πόλεις συνθέτουν το προφίλ των αγοραστών. Αυτοί είναι οι πιο θετικοί και συμφιλιωμένοι με την ιδέα των συναλλαγών μέσω πλαστικού χρήματος. Υπάρχει επίσης και η κατηγορία “κυνηγοί προσφορών”. Εκείνοι που ψάχνουν αποκλειστικά να “χτυπήσουν” την οικονομικότερη τιμή της αγοράς για το προϊόν που θέλουν να αποκτήσουν.
Τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράσουν οι καταναλωτές διαδικτυακά είναι κυρίως είδη προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά είδη και είδη για κατοικίδια και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.
Πηγή: http://www.insider.gr