On-line Επιχειρήσεις
Οι προοπτικές από τις διαδικτυακές πωλήσεις και την ηλεκτρονική παρουσία πολλών επιχειρήσεων είναι αναμφίβολα αμέτρητες. Ειδικά μέσα στην τεχνολογική άνθηση που βιώνει η αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως, επειδή τα διαδικτυακά δεδομένα αλλάζουν καθημερινά και εξελίσσονται σε ταχύτατους ρυθμούς οι επιχειρηματίες μπορεί εύκολα να πέσουν στην παγίδα της προχειροδουλειάς στο e-shop τους κερδίζοντας – όπως νομίζουν – σε χρόνο αλλά τελικά χάνοντας σε χρήμα που θα αποκόμιζαν εάν έκαναν μια προσεγμένη δουλειά κατά τη διάρκεια του χτισίματος του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.
Τα σωστά αποτελέσματα δεν είναι απλά και μόνο θέμα budget που διατίθεται για την κατασκευή του e- shop, αλλά κυρίως θέμα σωστών αποφάσεων και ξεκάθαρης εικόνας. Ο εκάστοτε επιχειρηματίας θα πρέπει να είναι σαφής για το τι ελπίζει να αποκομίσει από τη σελίδα του. Παρακάτω παρουσιάζονται οι συνηθέστερες αστοχίες που πραγματοποιούνται στο ξεκίνημα ενός e-shop.
1. Εστιάζετε στην τιμή του e-shop σας αντί στην ποιότητα της σελίδας.
Η κατασκευή ενός e-shop δεν είναι μια διαδικασία που πρέπει να βλέπετε μόνο από την πλευρά του κόστους. Πρόκειται, επί της ουσίας, για την εικόνα της επιχείρησης σας και το δυνητικό ταμείο σας από όπου θα αποκομίσετε τα μέγιστα κέρδη. Με λίγα λόγια αυτό που απαιτείται πρωτίστως από εσάς είναι να κάνετε ένα project. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο το στοχοδιάγραμμα βάσει των απαιτήσεων που έχετε από την ηλεκτρονική σας παρουσία.
Μην σκέφτεστε πως η ετοιμασία ενός ξεκάθαρου πλάνου χρειάζεται πολύ χρόνο και προκαταβάλλεστε αρνητικά! Θέστε εξαρχής και ξεκάθαρα το πλαίσιο που θέλετε να κινηθείτε, αναλογιστείτε τη σημασία του ποιοτικού περιεχομένου, της γενικής οργάνωσης της ιστοσελίδας σας σε επίπεδο πλοήγησης και λειτουργικότητας και του όλου design ώστε να έλξετε το κατάλληλο πελατολόγιο. Μην καλείτε εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων ρωτώντας απευθείας το κόστος αλλά πρώτα ετοιμάστε το business plan σας ώστε να μην χρειαστεί να τρέχετε με διορθωτικές κινήσεις που θα σας κοστίσουν έξτρα σε χρόνο και χρήμα.
2. Ακούτε γνώμες από πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους χάνοντας την ουσία.
Μην επηρεάζεστε από τη γνώμη που έχουν πολλοί και διάφοροι για το πως πρέπει να είναι το e-shop σας. Είναι λογικό να εκφέρουν άποψη γι’ αυτό το βήμα φίλοι, συγγενείς, υπάλληλοι και συνεργάτες. Το ζητούμενο όμως είναι αφού βρείτε ξεκάθαρα το project να μείνετε σε αυτό χωρίς να αλλάζετε κάθε λίγο το web marketing plan σας. Δεν θα βοηθηθείτε κάνοντας προσθήκες και αλλαγές εξαιτίας παρεμβάσεων του κοντινού σας περιβάλλοντος. Εμπιστευτείτε την εταιρεία που έχει αναλάβει το πλάνο του μάρκετινγκ σας. Αν και εφόσον δείτε πως δεν λειτουργεί προβείτε σε συζητήσεις με την ομάδα σας για να δείτε που μπορεί να εστιάζεται το πρόβλημα.
3. Προβάλλεστε… όπου υπάρχει προβολή.
Πέρα από την κατασκευή του e-shop χρειάζεται επιπλέον και να το διαφημίσετε στα κατάλληλα κανάλια και μέσα δικτύωσης. Σημαντικό όμως είναι να βάλετε φίλτρο στο που πρέπει να προβληθείτε. Δεν είναι όλα τα social media κατάλληλα για τέτοιου είδους προβολή ή έστω όλα τα σημεία που επιλέγετε να προβάλλεστε τα σωστά. Πριν διαφημιστείτε οπουδήποτε ελέγξτε πως κινείται σε αυτούς τους χώρους το target group σας και πηγαίνετε… με τα νερά του! Αφήστε τα αρχικά βήματα σε μια εξειδικευμένη εταιρεία στο συγκεκριμένο τρόπο προβολής. Βέβαια αν θέλετε ζητήστε παράλληλα να σας καθοδηγούν ως προς το πως γίνεται αυτή η διαδικασία σωστά και αποτελεσματικά. Έτσι μακροπρόθεσμα θα είστε σε θέση – εφόσον είστε εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες – να το κάνετε μόνοι σας.
4. Αντιγράφετε άλλες ιδέες και χάνετε σε πρωτοτυπία και στόχο.
Μην αναλώνεστε στην εκάστοτε επιτυχία ανταγωνιστών και διαφόρων επιχειρηματικών μοντέλων. Κάθε επιχείρηση έχει τη δική της φιλοσοφία και τον τρόπο της να δρα και να αξιοποιεί ιδέες. Επίσης ποτέ δεν μπορείτε να ξέρετε αν αυτό που σας φαίνεται ωραίο είναι κάτι που βρίσκει σύμφωνο τον επιχειρηματία που αντιγράφετε ή επιθυμεί να το αλλάξει. Αναφέραμε και παραπάνω την αξία που έχει η άποψη και η εικόνα για το project σας. Η πίστη και η γνώση της ιδιαίτερης φύσης της επιχείρησης σας θα σας βοηθήσουν να μείνετε ακλόνητοι και ανεπηρέαστοι από ξένες ιδέες που ίσως είναι ασύμφορες με αυτό που “είστε”.
5. Δεν ασχολείστε με τα αποτελέσματα και τα στατιστικά σας.
Ακόμα κι αν ακολουθήσετε ευλαβικά όλα τα παραπάνω να θυμάστε πως δεν τελειώνει εδώ η δουλειά σας. Από εδώ και πέρα η google analytics θα είναι ο συνοδοιπόρος σας. Σας βοηθάει να βρείτε ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να προβληθείτε, πως κινείται η σελίδα σας, ποιοι είναι οι επισκέπτες της και ούτω καθεξής.
Δείτε την εταιρεία σας σαν ζωντανό οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται. Μην σκέφτεστε ως αρνητικό το χρόνο που πρέπει να αφιερώνετε σε αυτή διαδικασία. Η ηλεκτρονική σας παρουσία θα πρέπει να αναδεικνύει συνεχώς τα δυνατά σας σημεία! Αυτό θα το κατορθώσετε παρακολουθώντας τα στατιστικά σας και αναλύοντάς τα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.