Στην εποχή μας, το online shopping έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας μας. Από την άνεση του σπιτιού μας μπορούμε να ψάξουμε για οποιοδήποτε προϊόν μας ενδιαφέρει και να συγκρίνουμε τιμές μεταξύ καταστημάτων. Τελικά καταλήγουμε να το πληρώνουμε και να το παραλάμβάνουμε στο χώρο μας, χωρίς κανέναν κόπο από εμάς. Από την πλευρά των ιδιοκτητών eshop, η διαδικτυακή αγορά γίνεται όλο και πιο απαιτητική. Οι ανάγκες για προώθηση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος και των προϊόντων τους αυξάνονται συνεχώς, παράλληλα με τον ανταγωνισμό. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα προώθησης ήταν και παραμένει η Google, προσφέροντας διαφορετικές μεθόδους διαφήμισης για διαφορετικές ανάγκες που βγαίνουν καθημερινά στην επιφάνεια. Σύντομα , στις υπάρχουσες μεθόδους θα προστεθεί και το Google Shopping Ads!

Ποιες μέθοδοι υπήρχαν έως τώρα για διαφήμιση των eshop στη Google?

Έως τώρα στη Google μπορούσαμε να διαφημιστούμε με τους εξής κύριους τρόπους:

Διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης (Google Search Ads)

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε διαφημίσεις σε μορφή κειμένου.  Το κατάστημα μας προβάλλεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων της αναζήτησης αναλόγως των λέξεων-κλειδιών που επιλέγουμε. Έτσι, ο χρήστης λαμβάνει ως πρώτο ερέθισμα το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα, έχοντας  πάρα πολλές πιθανότητες να κάνει “κλικ” στον δικό μας σύνδεσμο και να εισέλθει στην ιστοσελίδα μας.  Σε αυτές τις διαφημίσεις μπορούμε να προσθέσουμε χρήσιμους συνδέσμους που διευκολύνουν τον χρήστη. Τέτοιοι είναι οι Σύνδεσμοι της σελίδας μας, τοποθεσία ή και τηλέφωνο για άμεση κλήση από κινητές συσκευές κλπ.

Διαφημίσεις στο δίκτυο προβολής της Google (Google Display Ads)

Αυτή η μέθοδος προσεγγίζει μια διαφορετική φιλοσοφία από αυτήν της εμφάνισης των διαφημίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Με τα Google Display Ads, οι διαφημίσεις μας δεν προβάλλονται όταν κάποιος χρήστης αναζητά την λέξη ή πρόταση που τον ενδιαφέρει. Εμφανίζονται κατά την διάρκεια της περιήγησης του σε διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο σε μορφή banner. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε κόσμο που είτε είχε προηγούμενη δραστηριότητα στον ιστότοπό μας (Remarketing) είτε οι αναζητήσεις και η online δραστηριότητα του σχετίζεται με το αντικείμενο μας. Οι διαφημίσεις μας λοιπόν μπορούν να εμφανιστούν σε πάνω από 2 εκατομμύρια sites.  Είτε αυτά συνεργάζονται με το δίκτυο προβολής της Google (Google Display Network), είτε σε σελίδες όπως το Youtube. Σε αυτές τις διαφημίσεις μπορούμε να διαφημίσουμε τη σελίδα μας ή τα προϊόντα μας με τις πληροφορίες τους (τιμές, χαρακτηριστικά).

Διαφήμιση Video

Διαφημίζουμε την εταιρεία μας με μικρής διάρκειας βίντεο το οποίο θα εμφανίζεται στο Youtube πριν την αναπαραγωγή του βίντεο που έχει επιλέξει ο χρήστης να δει.

 

Τι είναι τελικά το Google Shopping ads και τι διαφορετικό προσφέρει;

Το Google Shopping Ads είναι ένας τύπος διαφημίσεων που εδώ και χρόνια υποστηρίζεται σε χώρες του εξωτερικού. Οι διαφημίσεις αυτές προβάλλουν άμεσα τα προϊόντα σας ως διαφημιζόμενα στα αποτελέσματα αναζήτησης, σε αντίθεση με τις κλασικές διαφημίσεις που προβάλλουν την εταιρεία σας σε μορφή κειμένου. Με αυτόν τον τρόπο προβάλλετε απευθείας το προϊόν σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google (και όχι μόνο). Παρέχονται βασικά στοιχεία, όπως η εικόνα του προϊόντος, η τιμή του, καθώς και το όνομα της ιστοσελίδας σας. Τα Shopping ads προσφέρουν την ίδια προβολή της διαφήμισης ακόμα και στο δίκτυο προβολής της Google (εάν το επιλέξουμε), οπότε δεν είναι αποκλειστικά δεσμευμένη στα αποτελέσματα αναζήτησης

Google Shopping Ads
Πως εμφανίζονται τα Google Shopping Ads στα αποτελέσματα αναζήτησης
Αυτός ο τρόπος διαφήμισης παρέχει τα εξής πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις προηγούμενες μεθόδους:
  • Διαφημίζουμε τα προϊόντα μας με τον πιο άμεσο τρόπο. Ο χρήστης που θα αναζητήσει τον προϊόν που επιθυμεί θα έχει άμεση εικόνα για το προϊόν και άμεσο τρόπο να το αγοράσει, καθώς κατευθύνεται κατευθείαν στη σελίδα του προϊόντος στο κατάστημα μας. Τα Shopping ads παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά αγοράς από τις κλασικές διαφημίσεις
  • Δεν στοχεύουμε πλέον με λέξεις – κλειδιά. Οι προαναφερθείσες διαφημίσεις εμφανίζονται ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που έχουμε (Εκτός από μερικές μεθόδους στις διαφημίσεις προβολής). Με αυτό τον τρόπο υπήρχε ο έλεγχος του πότε θα εμφανίζαμε την διαφήμιση μας, αλλά πολλές φορές πιθανό αγοραστικό κοινό “χανόταν” επειδή οι αναζητήσεις του δεν συσχετιζόντουσαν με τις λέξεις κλειδιά που είχαμε ορίσει. Ένα άλλο σύνηθες πρόβλημα είναι πως οι διαφημίσεις εμφανίζονται και σε άτομα που δεν έχουν άμεση σχέση με τη διαφήμιση μας, κάτι για το οποίο πάλι ευθύνεται η κακή διαχείριση των λέξεων κλειδιών. Με τα Shopping Ads όμως, η εμφάνιση της διαφήμισης γίνεται με αυτόματη συσχέτιση του προϊόντος με την αναζήτηση του χρήστη. Έτσι τα διαφημιζόμενα προϊόντα μας εμφανίζονται μόνο στους χρήστες που τα αναζητούν και παρουσιάζουν την μεγαλύτερη συνάφεια με αυτά, ενώ ταυτόχρονα η διαχείριση των διαφημίσεων είναι πολύ πιο απλή.
  • Εμφανίζονται πάντα πάνω ακόμα και από τις απλές διαφημίσεις αναζήτησης, έχοντας έτσι την εγγυημένη πρώτη εικόνα του χρήστη.

 

Πότε ξεκινάμε;

Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε beta στάδιο στο Google Shopping. Αυτό σημαίνει πως ακόμα δεν υποστηρίζεται 100% η λειτουργικότητα του συγκεκριμένου τρόπου διαφήμισης. Συγκεκριμένα, χώρες που βρίσκονται στο συγκεκριμένο στάδιο μπορεί να παρουσιάσουν διαφορετική απόδοση από ότι χώρες στις οποίες το Google Shopping λειτουργεί κανονικά. Μπορεί επίσης και η προβολή των διαφημίσεων να μην εμφανίζεται σε κάθε συσκευή ακόμα. Η Ελλάδα όμως θα βγει από το δοκιμαστικό στάδιο τις επόμενες εβδομάδες. Η Mybusiness360 θα είναι από τους πρώτους που έχουν δημιουργήσει διαφημίσεις σε αυτόν τον τομέα. Με αυτόν τον τρόπο, σε μερικές εβδομάδες που η λειτουργικότητα θα είναι πλήρης, οι διαφημίσεις που θα έχουν ήδη υλοποιηθεί από την ομάδα μας θα έχουν περάσει τον φυσιολογικό χρόνο που χρειάζονται. Έτσι, θα έχουμε αρκετά δεδομένα για την βελτιστοποίηση τους, με αποτέλεσμα να αποδώσουν ακόμη καλύτερα.

Εσείς είστε έτοιμοι για την άφιξη των Google Shopping Ads;