Σίγουρα το να έχει κάποιος επιχειρηματίας προϊόντα τα οποία είναι δυσεύρετα στο κοινό ή το να εστιάσει στο κομμάτι της διαφήμισης ή το να χτίσει ένα δυνατό brand name είναι αδιαμφισβήτητα, παράγοντες οι οποίοι θα τον βοηθήσουν στο να ανέβει πιο ψηλά από τον μέσο ανταγωνισμό. Εντούτοις όμως, δε θα τον βοηθήσουν να φτάσει στην κορυφή!
Μέσα σε τόσο μεγάλο ανταγωνισμό, σε μια εποχή που ο καταναλωτής έχει να επιλέξει το ίδιο προϊόν από 20 διαφορετικά site, πρέπει να σκεφτούμε γιατί ο καταναλωτής να επιλέξει τελικά το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι των ανταγωνιστών μας.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα βοηθούν μια εταιρεία να γίνει leader στην αγορά, εντούτοις εμείς θα εστιάσουμε και θα αναλύσουμε τις 3 πιο βασικές παραμέτρους.
1. Καταναλωτική Συμπεριφορά
Η έννοια της ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς είναι κάτι που μπερδεύει πολλούς επιχειρηματίες. Προκειμένου να εντοπίσουμε τον καταναλωτή σε εκείνο το σημείο που θα μπορέσουμε να τον επηρεάσουμε και να μας επιλέξει για τις αγορές του, δεν αρκεί το τι πιστεύει γενικά η κάθε επιχείριση για το κοινό της ή την επικοινωνία που θεωρεί ότι έχει με τον κάθε ένα ξεχωριστά. Για να κάνουμε έναν χρήστη, πελάτη και να μπορούμε να πούμε ότι γνωρίζουμε το κοινό μας, πρέπει να ξέρουμε πολύ πιο συγκεκριμένες πληροφορίες όπως :
- Δημογραφικά Χαρακτηριστικά του κοινού μας
- Την συχνότητα με την οποία το κοινό μας πραγματοποιεί τις αγορές
- Τους λόγους για τους οποίους επιλέγει την online αγορά
- Εάν η αγορά κάθε πελάτη αφορά τον ίδιο ή κάποιον γνωστό
- Τους παράγοντες που επηρεάζουν το κοινό μας ώστε να επιλέξει κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα.
- Τις συμπεριφορικές τάσεις
- Τα αγαπημένα Brand του κλάδου
Όλες αυτές τις πληροφορίες μπορούμε να τις λάβουμε από μια πρωτογενή έρευνα και φυσικά από την λεπτομερή ανάλυση των Google Analytics.
2. Προσωποποιημένη Προσέγγιση του κοινού
Τι ακριβώς εννοούμε με την προσωποποιημένη προσέγγιση του κοινού και πως θα επιτευχθεί αυτό. Έρευνες δείχνουν ότι το 83% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν μαζί σας τα προσωπικά τους δεδομένα προκειμένου να έχουν μια καλύτερη εμπειρία μέσα στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επομένως έχουμε αύξηση του conversion rate και μεγαλύτερο life time value και σίγουρα customer rotation.
Προκειμένου να γίνεται ένας market leader πρέπει να δώσετε λίγο περισσότερη σημασία στην προσέγγιση του κοινού σας πως θα το κάνετε αυτό λοιπόν :
- Μπορείτε να δημιουργήσετε συγκεκριμένες προτάσεις και προσφορές προϊόντων, που βασίζονται φυσικά στην ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφορές
- Μπορείτε ακόμη με e-mails να δημιουργήσετε μια εξαιρετικά στενή και αποτελεσματική επαφή με τους πελάτες σας. Το περιεχόμενο των email πρέπει να προσανατολίζεται στο lifestyle του κοινού σύμφωνα με όσες πληροφορίες παίρνετε από το ιστορικό των περιηγήσεων.
3. Πλατφόρμα κατασκευής του E-shop
Είναι πολύ σημαντικό να συνεργαστείτε με μια εταιρεία την οποία θα την εμπιστεύεστε απόλυτα. Μια εταιρεία η οποία θα δώσει λύσεις στα προβλήματα που έχετε και θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Η κατασκευή του e-shop σας είναι πολύ σημαντική επένδυση και πρέπει να δώσετε σημασία στο ποια πλατφόρμα θα επιλέξετε. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, πρέπει να πληρεί κάποιες προϋποθέσεις ώστε να το εμπιστευτεί ο χρήστης και να προχωρήσει στην αγορά κάποιου προϊόντος σας. Πρέπει να είναι γρήγορο και όμορφο, να καταλαβαίνει ο χρήστης ότι είναι ένα σύγχρονο site και να μπορεί εύκολα να πλοηγηθεί χωρίς να μπερδεύεται. Εξίσου σημαντικό είναι να νιώθει ασφάλεια για τις χρηματικές συναλλαγές του.