Το Search Engine Optimization ή αλλιώς SEO, για όσους δε γνωρίζουν είναι η στρατηγική βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας ή του E-shop μας για τις μηχανές αναζήτησης. Ο στόχος που επιτυγχάνουμε με το On Page SEO, είναι να έχει το Website ή το E-shop μας, όσο το δυνατόν καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης πχ. Στην Google. Για να το καταφέρουμε αυτό o αλγόριθμος της Google πρέπει να «εμπιστευτεί» την ιστοσελίδα μας. Η Google συνεχίζει και αυξάνει συνεχώς τις απαιτήσεις της με αποτέλεσμα να δυσκολεύει λίγο περισσότερο την επίτευξη του στόχου μας.
Υπάρχουν 2 κατηγορίες SEO, το on page SEO & το off page SEO.
Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε το on page SEO, το οποίο αφορά τα στοιχεία του ιστοτόπου σας. Παράγοντες που επηρεάζουν είναι η ποιότητα του κώδικα της σελίδας, οι λέξεις-κλειδιά που έχουν τα κείμενα της ιστοσελίδας μας και φυσικά περισσότερα στοιχεία του περιεχομένου όπως φωτογραφίες, video, infographic . Μεγάλη σημασία δίνεται επίσης στην ταχύτητα της ιστοσελίδας και στο σχεδιαστικό της, δηλαδή πόσο εύκολα ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί μέσα σε αυτή.
Παρακάτω θα αναλύσουμε τους 3 παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο για on page SEO ώστε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Έλεγχος
Απαιτείται ένας έλεγχος στο τεχνικό μέρος για να προσδιορίσουμε εάν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα. Εάν έχετε εσείς τις γνώσεις να κάνετε αυτό τον έλεγχο καλώς, αλλιώς πρέπει να απευθυνθείτε στην εταιρεία που συνεργάζεστε. Στη συνέχεια πρέπει να γίνει ένας έλεγχος στο περιεχόμενό σας. Να σκεφτείτε εάν οι περιγραφές σε προϊόντα, κατηγορίες, φωτογραφίες, meta tags & meta description είναι συνταγμένες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις.
Οι παράγοντες που επηρεάζουν είναι οι παρακάτω :
1) Τεχνικός Έλεγχος SEO
Πρέπει να έχουμε πολύ καλή ποιότητα κώδικα στη σελίδα μας. Το wordpress είναι μια αρκετά φιλική πλατφόρμα για SEO και αρκετά εύκολη στη χρήση.
2) Περιεχόμενο
Όπως πιθανότατα θα γνωρίζετε ήδη, οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google διαβάζουν κείμενα και λέξεις. Οι ιστότοποι που έχουν καταφέρει να ανέβουν ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα, δηλαδή στην πρώτη σελίδα, είναι σίγουρο ότι έχουν ικανοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις των επισκεπτών. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε κείμενα και περιγραφές οι οποίες να περιέχουν τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά, να είναι πρωτότυπα και να δίνονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο χρήστης.
3) Άψογο UX (User Experience)
Επίσης ένας πολύ καθοριστικός παράγοντας είναι το User Experience δηλαδή η εμπειρία του χρήστη. Η σελίδα σας πρέπει να κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο χρήστης είτε είναι έμπειρος είτε όχι να μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. Να μπορεί να καταλάβει τη δομή της σελίδας και να μη μπερδεύεται, να βρεθεί σε ένα οικείο γι’ αυτόν περιβάλλον. Όπως γίνεται αντιληπτό δεν αρκεί να έχουμε μόνο μια καλαίσθητη σελίδα για να ανέβουμε ψηλά στα αποτελέσματα της Google, πρέπει να είναι και απόλυτα λειτουργική και φιλική προς τον χρήστη.
Οι απαιτήσεις της Google συνεχώς αυξάνονται και για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει να την ακολουθούμε κατά γράμμα. Δεν αρκεί μόνο ένα “καλούτσικο περιεχόμενο” ή μια “ιστοσελίδα”, χρειάζεστε τους κατάλληλους συνεργάτες ώστε να πετύχετε τους στόχους της εταιρείας σας.