Τι είναι η εμπειρία χρήστη (UX);

Ο σχεδιασμός της εμπειρίας χρήστη (UX) είναι η διαδικασία δημιουργίας προϊόντων που παρέχουν χρήσιμες και συναφείς εμπειρίες στους χρήστες. Αυτό περιλαμβάνει το σχεδιασμό ολόκληρης της διαδικασίας απόκτησης και ενσωμάτωσης του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων των πτυχών του branding, του σχεδιασμού, της χρηστικότητας και της λειτουργίας.

Πολλές εταιρείες επενδύουν στην εμπειρία των χρηστών και επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα. Μάλιστα, ο Dan Makoski – VP της σχεδίασης στο Walmart αναφέρει: “Δεν μπορείτε να σχεδιάσετε την εμπειρία των χρηστών, αλλά μπορείτε να σχεδιάσετε γι ‘αυτούς”.

Περίμενε! Τι γίνεται με τη διεπαφή χρήστη (UI); Είναι το ίδιο;

Το UX Design αναφέρεται στον ορισμό του σχεδιασμού της εμπειρίας τους χρήστη, ενώ το UI Design είναι ο σχεδιασμός της διεπαφής του χρήστη. Και τα δύο είναι απόλυτα σημαντικά για ένα προϊόν και συνεργάζονται μεταξύ τους, αλλά είναι εντελώς διαφορετικά.

Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα ώστε να καταλάβετε τη διαφορά, σκεφτείτε το μαγείρεμα του αγαπημένου σας πιάτου. Το UX Design είναι το να μαγειρεύεις ένα πεντανόστιμο φαγητό, ενώ το UI Design είναι η εμφάνιση του συνολικού πιάτου.

Πώς μπορεί το UI/UX να βοηθήσει την επιχείρησή μου;

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα επισκεφτούν ξανά το site μας, εάν η εμπειρία χρήστη που αποκόμισαν ήταν αρνητική. Όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενα άρθρα, οι περισσότεροι χρήστες επισκέπτονται μία ιστοσελίδα από το smartphone τους. Εάν, λοιπόν, η σελίδα δεν είναι βελτιστοποιημένη για κινητά το μεγαλύτερο μέρος αυτών θα εγκαταλείψει το site. Θα πρέπει να καταλάβετε γιατί αυτοί οι χρήστες θα φύγουν, έτσι ώστε τελικά να βοηθήσετε περισσότερους χρήστες να μείνουν στον ιστότοπό σας.

Με τη εξέλιξη της ψηφιακής εποχής το UI/UX Design θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή σας στον σκληρό κόσμο του διαδικτύου. Εάν είστε μία επιχείρηση που θέλετε να εδραιωθείτε στο χώρο αυτό, το UI/UX είναι η περιοχή που πρέπει να εστιάσετε.

Εσείς γνωρίζετε γιατί οι χρήστες εγκαταλείπουν μία ιστοσελίδα;

Γενικά υπάρχουν πολλοί λόγοι, αλλά οι σημαντικότεροι για να εστιάσετε είναι οι παρακάτω:

  1. Έλλειψη σαφούς πρότασης αξίας

  2. Απουσία φιλικού προς το κινητό ιστοτόπου

  3. Έλλειψη σαφούς πρόσκλησης για δράση

  4. Έλλειψη σημάτων εμπιστοσύνης

Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτό που ο χρήστης χρειάζεται, αισθάνεται και βιώνει όταν εισέρχεται σε μία ιστοσελίδα.

Δείτε μερικά tips σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης της εμπειρίας του χρήστη (UX) στο ηλεκτρονικό εμπόριο:

1) Επιλέξτε τι είναι σημαντικό. Αφήστε τον τρόπο εμφάνισης της ιστοσελίδας.

Με το πέρασμα των ετών τα φανταχτερά σχέδια έχουν κυριαρχήσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Φαίνονται καλά, αλλά οι αγοραστές δεν ψάχνουν για αυτό.

Οι άνθρωποι επιθυμούν εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα, λεπτομερείς πληροφορίες, εύκολη επιλογή και γρήγορη διαδικασία πληρωμής. Προφανώς, ένα όμορφο σχέδιο είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για τις πρώτες εντυπώσεις. Ωστόσο, εάν αυτή η όμορφη σχεδίαση εμποδίζει τη λειτουργικότητα, θα πρέπει να αλλάξει

2) Απλουστευμένη διαδικασία αγοράς.

Λιγότερος χρόνος στην διαδικασία του checkout μεταφράζεται αυτόματα σε χαμηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού από τους χρήστες. Η προσθήκη αυτοματοποίησης θα βοηθήσει τους πελάτες να ολοκληρώσουν τη διαδικασία πληρωμής ταχύτερα. Φυσικά το One-page Checkout που σας παρέχουμε στη Mybusiness360 κάνει τα πράγματα ακόμα ευκολότερα για τους χρήστες.

3) Μην προσθέτετε πολλές επιλογές.

Κανόνας για το UX: περισσότερες επιλογές περισσότερα προβλήματα!

Πολλές επιλογές στο διαδικτυακό ταξίδι μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους πελάτες. Να εμφανίσετε σαφώς τις πληροφορίες για να βοηθήσετε τους χρήστες στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η εισαγωγή και οι λεπτομέρειες όπως ο φόρος, τα μεταφορικά κ.λπ. πρέπει να εμφανίζονται με σαφήνεια για να βοηθούν τους χρήστες να προχωρούν με αυτοπεποίθηση στην ολοκλήρωση της αγοράς.

4) Βελτιστοποιημένη UX εμπειρία για τα κινητά

Το ηλεκτρονικό εμπόριο σε κινητές συσκευές βρίσκεται σε άνοδο. Μια μελέτη της google δείχνει ότι το 46% των ανθρώπων προτιμούν να αγοράζουν online χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να είναι η σελίδα τους βελτιστοποιημένη για όλες τις συσκευές.

Συμπέρασμα

Το επιτυχημένο UX Design είναι κάτι παραπάνω από την επικέντρωση στη δημιουργία μίας όμορφης ιστοσελίδας. Ναι, το όμορφο design είναι σημαντικό, αλλά αποτελεί μόνο ένα κλάσμα της συνολικής εμπειρίας που λαμβάνουν οι χρήστες από την ιστοσελίδα σας.

Για να δουλέψει σωστά η UX σχεδίαση πρέπει να ενσωματωθούν αρχές όπως η σαφήνεια, η ευκολία χρήσης, και η ελκυστικότητα. Όλα όμως πρέπει να βασίζονται σε υγιή έρευνα προερχόμενη από την ανάλυση του ανταγωνισμού, των αγοραστών και της σχεδίασης της σελίδας.

Είτε είστε μικρή επιχείρηση είτε χρειάζεστε μια ολοκληρωμένη λύση σε επίπεδο οργανισμού, η εστίαση της Mybusiness360 στο UX σε κάθε στάδιο σας βοηθά να αποκτήσετε και να διατηρήσετε περισσότερους πελάτες. Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να επιτύχετε μια θετική UX εμπειρία για την επιχείρησή σας.

Θέλεις κι εσύ την καλύτερη εμπειρία για τους χρήστες σου;