Ο κόσμος των Social Media εξελίσσεται και μας συναρπάζει καθημερινώς! Για τον χρήστη των Social Media, σημασία έχει ο χρόνος που θα χρειαστεί για να διαβάσει ένα άρθρο, να επικοινωνήσει με τους φίλους του, να ανεβάσει ένα status κλπ.
Για τις εταιρείες, όμως, που χρησιμοποιούν αυτόν τον τρόπο για τη διαφήμιση τους, το μεγάλο δίλημμα έγκειται αλλού. Στο πως θα βελτιστοποιήσουν την απόδοση τους στην εν λόγω επένδυση και κυρίως στο αποτέλεσμα που θα έχουν απευθυνόμενοι στο κατάλληλο κοινό, μέσα από τα κατάλληλα κανάλια.
Ποια κανάλια είναι τα σωστά για εσένα;
Είναι πρακτικώς αδύνατο να χρησιμοποιήσεις όλα τα social media σωστά, και δεν είναι ανάγκη να το προσπαθήσεις κιόλας.
Αυτό που επιβάλλεται να κάνεις, είναι να βρεις τα κανάλια που χρησιμοποιούνται κυρίως στην αγορά που θέλεις να απευθυνθείς. Για κάθε αγορά υπάρχει το αντίστοιχο κανάλι, και είναι σημαντικό να έχεις σημαντική παρουσία εκεί ώστε να κερδίσεις τον ανταγωνισμό.
Εδώ το παιχνίδι παίζεται γύρω από την ποσότητα, και όχι την ποιότητα. Αξίζει η χρήση λίγων αλλά πολύ καλών καναλιών, με ποιοτικό περιεχόμενο και σταθερή συχνότητα. Έτσι, θα αποκτήσεις πρόσβαση στο επιθυμητό κοινό και θα οδηγηθείς στην δημιουργία επαφών και πελατών.
Φυσικά τώρα δεν είσαι σίγουρος για το ποιο κανάλι πρέπει να χρησιμοποιήσεις.
Παρακάτω σου δίνουμε 5 ερωτήσεις για να σε βοηθήσουν να το βρεις:
Πού βρίσκονται οι πελάτες σου;
Πού βρίσκεται ο ανταγωνισμός;
Υπάρχει κάποια ανεκμετάλλευτη ευκαιρία;
Πόσα κανάλια μπορείς να χρησιμοποιήσεις σωστά;
Υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί;
Ας το δούμε όμως και στην πράξη με παραδείγματα από διαφορετικές εταιρείες.
Θα πάρουμε το παράδειγμα μίας εταιρείας αθλητικών ειδών που απευθύνεται σε καταναλωτές (B2C), και μίας εταιρείας υπηρεσιών cloud που απευθύνεται σε άλλες εταιρείες (Β2Β).
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχει μία φυσική οριοθέτηση μεταξύ των B2B και B2C εταιρειών. Για παράδειγμα, το LinkedIn χρησιμοποιείται για πολύ στοχευμένη B2B διαφήμιση. Από την άλλη, το Facebook και το Instagram είναι προσανατολισμένα στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Το Twitter βρίσκεται κάπου στη μέση, αφού χρησιμοποιείται από εφήβους μέχρι και πολιτικούς και εταιρείες που θέλουν να επικοινωνήσουν με το καταναλωτικό τους κοινό.
Κορυφαία brand υποδημάτων στον κόσμο:
Στην αγορά αυτή χρησιμοποιούνται πολλά και διαφορετικά Social Media. Όλες οι εταιρείες έχουν συνεχή ροή περιεχομένου τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram. Γενικά, στην B2C αγορά χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό φωτογραφίες και βίντεο ώστε να δημιουργηθεί αλληλεπίδραση. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, που το Instagram χρησιμοποιείται όσο και το Facebook.
Συγκεντρώνεται κάποιο ενδιαφέρον και στο Google+ και στο YouTube, αλλά υπάρχει ένα μικρό ερωτηματικό στο αν αποδίδει αυτή η προσπάθεια. Είναι απολύτως λογικό να μη χρησιμοποιούν όλοι το LinkedIn, αφού είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην B2B αγορά.
Αφού, λοιπόν, είδαμε ποια κανάλια χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός μας, σειρά έχει να ανακαλύψουμε εάν τα χρησιμοποιεί για να αλληλεπιδράσει με το κοινό του. Γιατί δεν έχει σημασία απλά να εμφανίζεσαι κάπου, αλλά και να επικοινωνείς με τους εν δυνάμει πελάτες σου.
Ας ερευνήσουμε πώς τα πάνε στο Facebook:
Το πρώτο που παρατηρούμε είναι ότι ο κυρίαρχος σε Likes δεν είναι και ο καλύτερος στην αλληλεπίδραση με τον κόσμο. Η Converse κατέχει την πρωτιά στα Likes, αλλά η Nike κάνει καλύτερη δουλειά στην αλληλεπίδραση. Η Adidas και στις 2 περιπτώσεις ακολουθεί από κοντά.
Βλέπουμε ότι περισσότερο δημιουργεί περιεχόμενο η Puma, που ανεβάζει 6 posts/εβδομάδα, ενώ τελευταία έρχεται η Converse, η οποία ανεβάζει 1/μήνα!
Είναι καλό να έχεις πολλά Likes, αλλά ακόμα καλύτερο είναι οι χρήστες σου να αλληλεπιδρούν και να “μοιράζουν” το περιεχόμενο σου. Από αυτή τη σκοπιά, το περιεχόμενο που δημιουργεί η Nike αρέσει πολύ περισσότερο στο κοινό της. Είναι κυρίαρχος στο Facebook σε σχέση με τα άλλα Βrands.
Τι ισχύει όμως στο Twitter;
Εδώ η Puma συνεχίζει να παράγει την ίδια ποσότητα δημοσιεύσεων, αλλά χάνει την πρωτιά από την Converse, που την περνάει για λίγο. Καμία από της δύο βέβαια δεν αγγίζει την Nike, η οποία ανεβάζει ελάχιστα tweets, αλλά απαντάει με πολύ μεγάλο ρυθμό στα tweets του κοινού της.
Στο Instagram η εικόνα είναι πάνω κάτω η ίδια, οπότε ας περάσουμε στο παράδειγμα της B2B εταιρείας.
Cloud Υπηρεσίες στα Social Media.
Γίνεται αμέσως εμφανές ότι οι εν λόγω εταιρείες χρησιμοποιούν λιγότερο τα social media για την προώθηση τους. Εδώ τo Twitter και το YouTube είναι οι ξεκάθαροι νικητές, με το Facebook και το LinkedIn να ακολουθούν. Το Instagram και το Google+ ίσα που εμφανίζονται. Αυτό έχει διττή ερμηνεία. Θα μπορούσε να σημαίνει την παρουσία τεράστιας ευκαιρίας για μία τέτοια εταιρεία να προωθηθεί πρώτη από όλους στα αντίστοιχα κανάλια. Από την άλλη, ενδέχεται να σημαίνει ότι οι ειδικοί στο συγκεκριμένο θέμα βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό στο Twitter και το YouTube, οπότε η παρουσία εκεί κρίνεται απαραίτητη.
Η Amazon έχει την καλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό της τόσο στο Twitter όσο και στο Facebook. Ανεβάζει σταθερά περιεχόμενο με μεγάλα ποσοστά ανταπόκρισης και χιλιάδες viewers. Η Cisco από την άλλη δίνει έμφαση στο Twitter, όπου ανεβάζει πάνω από 10 tweets και αυξάνει συνεχώς το κοινό της. Αυτό δείχνει ότι η Amazon, σε αντίθεση με τη Cisco, στοχεύει να αποκτήσει και μεμονωμένο κοινό και δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά σε εταιρείες.
Κάνε το ίδιο και για τη δική σου εταιρεία!
Απάντησε στις ερωτήσεις και θα έρθει πολύ φυσικά η επιλογή του social media που σου ταιριάζει.