Το καταναλωτικό κοινό του 2018 δεν αφήνει περιθώριο χρόνου για αναπροσαρμογή στρατηγικής στις εταιρείες. Τα λάθη, λοιπόν, καλό θα είναι αποφεύγονται εξαρχής στο Digital Marketing, προτού προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα.
Παρακάτω αναγράφονται τα σημαντικότερα και συνηθέστερα λάθη, ώστε εσείς να είστε προετοιμασμένοι και να τα αποφύγετε.
1) E-mail Marketing.
Η περίοδος που τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για διαφημιστικούς λόγους έχει παρέλθει. Πλέον, το e-mail διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στην επίτευξη σχέσεων εμπιστοσύνης και στη διατήρηση των πελατών. Εάν στοχεύετε σε επιτυχημένο Digital Marketing, πρέπει κι εσείς να αντιμετωπίζετε το E-mail σαν ένα εργαλείο αλληλεπίδρασης και όχι διαφήμισης.
2) Content Marketing.
Σύμφωνα με τον Bruce Rogers (Chief Insight Officer, Forbes), “Το Content Marketing μπορεί να οριστεί ως η δημιουργία και διάδοση ουσιαστικών ιδεών, προοπτικών και βέλτιστων πρακτικών που είναι πολύτιμες για ένα συγκεκριμένο κοινό. Ο στόχος είναι η διατήρηση των ήδη υπάρχοντων πελατών, η δημιουργία περισσότερων συνεργασιών, αλλά και η προσέλευση νέων πελατών υψηλής ποιότητας”. Για να κάνετε, λοιπόν, τη δημιουργία και διανομή περιεχομένου αποτελεσματικότερη αλλά και πιο εύκολη, καταγράψτε την Content Marketing στρατηγική σας, πριν ακόμα δημιουργήσετε ιστορίες σχετικά με το Brand σας. Αυτό θα σας κατατάξει αυτόματα στην κορυφή, εκεί όπου δεν υπάρχει πολλή “βαβούρα”.
3) Αρχή Pareto.
Ίσως την έχετε ακουστά ως τον κανόνα 80-20. Ο κανόνας αυτός μας λέει πως το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των αιτιών. Οπουδήποτε και να εστιάζετε, E-mail marketing, περιεχόμενο ή Social Media, πρέπει να αφιερώσετε το 80% της προσπάθειάς σας ώστε να δώσετε αξία στο κοινό σας. Έτσι, θα δημιουργήσετε μία συνεχή αλληλεπίδραση μαζί του και θα επιτευχθούν μακροχρόνιες σχέσεις.
4) Νέες πλατφόρμες και Social Media.
Ο κόσμος των Social Media εξελίσσεται σε καθημερινή βάση. Το να μένετε προσκολλημένοι, λοιπόν, σε παλιά κανάλια και στρατηγικές δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έρευνα του Harvard Business School έδειξε πως τα καταστήματα λιανικής που χρησιμοποίησαν ποικίλα δίκτυα για την προβολή τους είχαν αυξημένη κερδοφορία συγκριτικά με αυτά που αρκέστηκαν στο ένα. Δεν θα πρέπει, λοιπόν, να αγνοείτε τα νέα κανάλια Μάρκετινγκ, αλλά να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.
5) Δημιουργία Μηνυμάτων.
Το κυριότερο λάθος των ατόμων που ασχολούνται με το Digital Marketing είναι πως δεν δίνουν μεγάλη σημασία στα μηνύματα πριν τα δημοσιεύσουν στο κοινό τους. Σε οτιδήποτε και να συντάσσετε, άρθρο, e-mail ή ακόμα και post, η κάθε λέξη πρέπει να μεταφέρει το μήνυμά σας με πειθώ και σαφήνεια. Αξίζει να αφιερωθεί λίγο παραπάνω χρόνος για να εκφράσετε σωστά αυτό που θέλετε. Γιατί όταν μιλάμε για Μάρκετινγκ, σημασία δεν έχει μόνο το κανάλι, αλλά και το μήνυμα.
6) Διατήρηση Μάρκετινγκ.
Εδώ θα πρέπει να βρίσκεται ο κορμός της στρατηγικής σας για δύο λόγους. Αρχικά, είναι ευκολότερο να πουλήσετε σε κάποιον με τον οποίο έχετε ήδη χτίσει μία σχέση. Δεύτερον, είναι αποδοτικότερο να πουλήσετε στους υπάρχοντες πελάτες σας. Για να πειστείτε δείτε και τα παρακάτω στατιστικά:
Σε έναν υπάρχων πελάτη, η πιθανότητα πώλησης ανέρχεται στο 60 – 70%. Το ποσοστό αυτό φτάνει μόλις στο 5-20% για ένα νέο πελάτη.
Το να προσελκύσετε ένα νέο πελάτη θα σας κοστίσει 6-7 φορές περισσότερο, από το ποσό που θα χρειαστεί για να κρατήσετε τον υπάρχων.
Βεβαιωθείτε ότι δεν θα σταματήσετε το Μάρκετινγκ σε κάποιον τη στιγμή που θα γίνει πελάτης σας. Οι αφοσιωμένοι και πιστοί πελάτες είναι δυσεύρετοι στις μέρες μας. Η δημιουργία αξίας είναι αυτή που θα κρατήσει τους πελάτες σας για πάντα.
Το Μάρκετινγκ θα ανταμείψει μόνο αυτούς που θα είναι ικανοί να προσφέρουν σημαντικές εμπειρίες στους πελάτες τους. Εάν θέλετε να αποκαλείστε πετυχημένοι σε μία ψηφιακή εποχή, επιλέξτε την κατάλληλη ομάδα ατόμων να σας πλαισιώνει. Το μέλλον του Μάρκετινγκ προβλέπεται εξαιρετικά περίπλοκο, και δεν είναι δυνατόν να είστε ενημερωμένοι για όλα!