Επιθυμείς να βελτιώσεις την κατάταξη της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα και δεν ξέρεις πως; Διάβασε παρακάτω τα πιο συνηθισμένα SEO λάθη και ετοιμάσου για… απογείωση!
1. Keywords
Είναι ίσως η σημαντικότερη εργασία για την προώθηση ιστοσελίδων μέσω SEO. Η λάθος επιλογή λέξεων-φράσεων κλειδιών μπορεί στην κυριολεξία να καταδικάσει την πορεία της ιστοσελίδας μας.
Πολλοί πιστεύουν πως η σωστή επιλογή είναι να βρουν τις λέξεις με τις περισσότερες αναζητήσεις (traffic volume). Αυτό όμως στην πραγματικότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα λάθη που μπορείς να κάνεις.
Υψηλός αριθμός αναζητήσεων σημαίνει και υψηλός ανταγωνισμός. Συνεπώς, είναι δυσκολότερο να να ανεβάσεις την κατάταξη της ιστοσελίδα σου (Organic Results Ranking) με μία λέξη που αναζητείται συχνά. Ειδικά αν το site σου είναι καινούργιο, η προσπάθεια σου να ανταγωνιστείς τα μεγάλα brands του χώρου γίνεται ακόμα δυσκολότερη.
Προσπάθησε να μη φορτώνεις το περιεχόμενό σου με λέξεις κλειδιά (keyword stuffing). Ως πρακτική λειτουργούσε στο παρελθόν, αλλά πλέον αποτελεί σοβαρό λάθος. Στο πιο θετικό σενάριο η Google θα αγνοεί το περιεχόμενό σου, ενώ ταυτόχρονα η εμπειρία χρήστη που προσφέρεις είναι θα κακή, με αποτέλεσμα να διώξεις τους επισκέπτες.
2. User Experience
Το UX (Users Experience) αναφέρεται στη συνολική εμπειρία που αποκομίζει ο χρήστης από την ιστοσελίδα μας. Όπως αντιλαμβάνεσαι, η θετική εμπειρία και η ικανοποίηση του μετά από την επαφή του με το site μας είναι πολύ κρίσιμα. Για να του προσφέρεις την καλύτερη εμπειρία, αξιολόγησε τα παρακάτω σημεία της ιστοσελίδας σου:
-
Ταχύτητα Φόρτωσης
-
Layout/Design
-
Φιλικότητα χρήστη σε όλες τις συσκευές και οθόνες
-
Πλοήγηση (πόσο εύκολα βρίσκει ο χρήστης αυτό που ψάχνει;)
-
Επικοινωνία (είναι εύκολο να επικοινωνήσει μαζί σου ο χρήστης;)
-
Αξιοπιστία (εσύ θα αγόραζες από το συγκεκριμένο site;)
Εάν συγκρίνεις τα παραπάνω με μία ανταγωνιστική σου ιστοσελίδα, είμαστε βέβαιοι ότι τα σημεία βελτίωσης θα είναι αρκετά.
3. Google Analytics
Με το συγκεκριμένο εργαλείο αποκτάς πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το πως αντιλαμβάνεται η Google την ιστοσελίδα σου, αλλά και με το πως αλληλεπιδρούν οι χρήστες με αυτή.
Ένα μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών ιστοσελίδων δεν έχουν ακόμα δημιουργήσει λογαριασμό στο Google Analytics (όσο περίεργο και αν σου φαίνεται).
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να μην τα εκμεταλλευτείς, αφού η εγγραφή είναι δωρεάν και απαιτεί ελάχιστα μόλις λεπτά.
5. Παραγωγή Περιεχομένου
Το να δημιουργήσεις μία Content Marketing στρατηγική απαιτεί χρόνο και είναι δύσκολο, αλλά γνωρίζεις ήδη πως είναι και απαραίτητο. Οι B2B επιχειρήσεις που επενδύουν σε ένα Blog έχουν αυξημένες πιθανότητες να μετατρέψουν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας τους σε αγοραστές (να δημιουργήσουν δηλαδή leads).
Tip: Η αντιγραφή περιεχομένου από άλλα sites ή η μετάφραση από ξένες ιστοσελίδες μέσω του Google Translate μόνο ζημιογόνα είναι. Οι επισκέπτες σου, αλλά και η Google είναι εξυπνότεροι από όσο νομίζεις!
Δεν αρκεί φυσικά απλά να δημιουργείς περιεχόμενο, αλλά πρέπει και να το προωθείς. Ένα άρθρο δεν γίνεται Viral ως εκ θαύματος! Ακολούθησε τακτικές προώθησης όπως πληρωμένη διαφήμιση και social sharing, ώστε να φτάσει στο επιθυμητό κοινό.
6. On-page / Off-page SEO
Με το on-page SEO αναφερόμαστε σε όλες τις ενέργειες που πραγματοποιούνται πάνω στην ίδια την ιστοσελίδα, με στόχο οι μηχανές αναζήτησης να αντιλαμβάνονται καλύτερα το περιεχόμενο σου και να το τοποθετούν στο κατάλληλο ευρετήριο. Εδώ περιλαμβάνονται οι Meta περιγραφές και τίτλοι, τα keywords, η γρήγορη φόρτωση της σελίδας και πολλά άλλα.
Το δεύτερο αφορά όλες τις ενέργειες που μπορείς να κάνεις εξωτερικά της σελίδας σου, ώστε να δημιουργήσεις traffic και να προσελκύσεις νέους επισκέπτες. Στοιχεία του Off-page SEO είναι το social media marketing, το Guest Blogging καθώς και οι αναφορές που γίνονται για τον ιστότοπο σου από άλλες ιστοσελίδες.
Αυτά τα δύο πάνε πακέτο. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτό που καθίσταται αναγκαίο είναι η ύπαρξη ενός σωστού και ποιοτικού περιεχομένου, ώστε να αυξήσεις την αξιοπιστία σου. Όσο πιο ποιοτικό το περιεχόμενο, τόσο ευκολότερα κάνεις rank για τις λέξεις-κλειδιά που σε ενδιαφέρουν.
7. Internal Linking
Αυτό που συνίσταται να κάνεις όταν δημοσιεύεις νέο περιεχόμενο είναι η διασύνδεση με παλιότερα URLs’ της ιστοσελίδας σου. Με τον τρόπο αυτό, δίνεις επιπλέον ώθηση στο περιεχόμενο σου. Εδώ ίσως χρειαστείς τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία, αφού δεν είναι απλή υπόθεση η επιλογή των κατάλληλων σελίδων.
8. Εικόνες & Βίντεο
Οι μη βελτιστοποιημένες εικόνες καθυστερούν δραματικά τη φόρτωση της ιστοσελίδας σου, καθώς και την πλοήγηση των χρηστών σε αυτή. Σε πολλές περιπτώσεις, για παράδειγμα στην ιστοσελίδα ενός ηλεκτρολόγου, ίσως να μη δημιουργήσουν πρόβλημα. Ένας ιδιοκτήτης e-shop όμως, που πρέπει να ανεβάζει στο site του αρκετές φωτογραφίες, οφείλει να μειώνει το μέγεθος τους για να μην αποτελέσουν πρόβλημα στην Online παρουσία του.
9. Βρες τον κατάλληλο συνεργάτη
Εσύ αυτό που έχεις να κάνεις είναι να επικεντρωθείς σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλά, στην εταιρεία σου και την ομαλή λειτουργία της. Άφησε στους ειδικούς την προώθηση της ιστοσελίδας σου. Βρες την ομάδα που θα καταστρώσει μαζί σου το κατάλληλο σχέδιο ανάπτυξης και online προώθησης, και άσε την να επωμιστεί το βάρος υλοποίησης.
Οι ήρωες της MyBusiness360 είναι παραπάνω από πρόθυμοι να σε βοηθήσουν σε αυτή σου την προσπάθεια!
Υπομονή είναι η λέξη-κλειδί στον κόσμο των SEO, αφού χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν. Ο χρόνος που θα χρειαστεί εξαρτάται από το διαθέσιμο budget, τον ανταγωνισμό αλλά και την υπάρχουσα κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ιστοσελίδα.
Όσα διάβασες παραπάνω δεν είναι τα μοναδικά, αλλά τα πιο συχνά λάθη που παρατηρούνται στο χώρο. Αν τα αποφύγεις είναι σίγουρο πως θα δεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου να ανεβαίνει. Να θυμάσαι ότι ο επιμένων είναι αυτός που νικά, και όχι ο πιο γρήγορος!