Όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαδικτυακού εμπορίου γνωρίζουν πολύ καλά πως μία από τις δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν είναι η εύρεση του κατάλληλου πελατολογίου για την Ιστοσελίδα τους.
Φυσικά με τα νέα δεδομένα και την άνθηση του internet όλοι οι e-επιχειρηματίες έχετε στα χέρια σας τα απαραίτητα εργαλεία για να καταστεί εφικτή αυτή η διαδικασία: η Ιστοσελίδα της επιχείρησης σας και το blog του, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτετε, το αξιοποιήσιμο και εστιασμένο περιεχόμενο που δημιουργείτε για τους πελάτες σας, το e-mail marketing και το Google AdWords είναι μερικά από αυτά.
Πέρα όμως από τους παραπάνω τρόπους υπάρχουν και άλλες πρακτικές κινήσεις που μπορείτε να κάνετε, αρκεί να αφιερώσετε τον απαιτούμενο χρόνο για να δράσετε σωστά προς αυτή την κατεύθυνση.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε συνοπτικά τα βήματα που μπορείτε να κάνετε για να φέρετε τους σωστούς πελάτες στην επιχείρηση σας.
1) Καταρχήν πρέπει να κατασταλάξτε ως προς το ποια προϊόντα και υπηρεσίες ακριβώς θέλετε να προωθήσετε. Και όλα αυτά προτού εστιάσετε στο να βρείτε το κατάλληλο πελατολόγιο.
2) Κατόπιν αποφασίστε σε ποιους πελάτες θέλετε να απευθυνθείτε μέσω των συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών που αποφασίσατε να διαθέσετε. Βρείτε τα ακριβή χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές, ώστε να εστιάσετε ακόμα πιο αποτελεσματικά στους σωστούς.
3) Κάντε έρευνα ως προς τα “διαδικτυακά στέκια” του συγκεκριμένου πελατολογίου: τι διαβάζει, ποιες ιστοσελίδες και blog επισκέπτεται, σε ποιες διαδικτυακές ομάδες γράφει την άποψη του ή τις κριτικές του για προϊόντα που έχει αγοράσει.
4) Ποιοι είναι οι άνθρωποι που κρύβονται πίσω από αυτές τις ιστοσελίδες,τα blog και τα post που αφορούν το πελατολόγιο σας; Αυτό μπορείτε να το ελέγξετε παρατηρώντας ποιοι έχουν τα περισσότερα σχόλια και αντιδράσεις στις δημοσιεύσεις τους.
Περάστε στην δράση και κινηθείτε με βάση τις πληροφορίες που ήδη συλλέξατε!
5) Πλησιάστε τα συγκεκριμένα άτομα μέσω του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, ακολουθώντας τις σελίδες του και σχολιάζοντας τα posts τους. Στόχος σας είναι να προσέξουν την παρουσία σας και να γνωρίσουν τις υπηρεσίες σας. Με αυτό τον τρόπο καλλιεργείτε μια σχέση μαζί τους. Μπορείτε επίσης είτε να τους στείλετε δείγματα όσων εμπορεύεστε είτε να τους προσφέρετε δωρεάν κάποια από τις υπηρεσίες σας.
6) Μην τους φορτώσετε με όλη την γκάμα των προϊόντων που διαθέτετε! Γι’αυτό ακριβώς είναι σημαντικό να δώσετε βάση στο πρώτο βήμα, στο οποίο εστιάσατε στο τι θέλετε να πουλήσετε. Οι παραπάνω πληροφορίες που θα δώσετε στους “διάσημους” αυτών των σελίδων μπορεί να λειτουργήσουν εις βάρος σας εδώ.
7) Βρείτε το πελατολόγιο το οποίο χρησιμοποιεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας αλλά τελικά κάνει την αγορά από αλλού. Προσπαθήστε να καταλάβετε τους λόγους για τους οποίους δεν αγοράζει από εσάς. Πολύ βοηθητικό για εσάς θα είναι να ανακαλύψτε από που κάνει την αντίστοιχη συναλλαγή και γιατί. Αφού κατανοήσετε σε βάθος τους λόγους που δεν σας προτιμά, δώστε τους να καταλάβουν σαφώς γιατί θα επωφεληθούν αν σας προτιμήσουν έναντι του ανταγωνισμού. Σε αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντικό πριν αποφασίσετε να τους προσφέρετε οτιδήποτε δωρεάν να έχουν αποκομίσει μια σαφή εικόνα όσων εμπορεύεστε με κέντρο τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από αυτά.
8) Αφού προσφέρετε δωρεάν το προϊόν ή την υπηρεσία σας επιστρέψτε για feedback. Ζητήστε από όσους τα προσφέρατε τη γνώμη και τις εντυπώσεις που αποκόμισαν. Είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε, καθώς ο στόχος σας δεν είναι μόνο οι θετικές κριτικές αυτών των ατόμων αλλά η κοινοποίηση της θετικής εμπειρίας που είχαν στο διαδίκτυο, τα οποία θα επηρεάσουν ευνοϊκά το υποψήφιο πελατολόγιο σας.
Εφαρμόστε αυτά τα βήματα στην καθημερινότητά σας και θα δείτε άμεσα αποτελέσματα!
Όσο κι αν η διαδικασία εύρεσης του πελατολογίου σας ηλεκτρονικά φαντάζει μια περίπλοκη υπόθεση μην πτοείστε! Σκεφτείτε απλά πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας οπότε μη διστάσετε να επενδύσετε τον απαιτούμενο χρόνο που χρειάζεται για να γίνει αυτό αποτελεσματικά. Το μόνο που πρέπει να σας απασχολεί είναι το ότι οι υποψήφιοι αγοραστές των υπηρεσιών σας κυκλοφορούν στο διαδίκτυο καθημερινά και πρέπει να τους τραβήξετε την προσοχή πάση θυσία ώστε να τους κάνετε δικούς σας!
Πηγή: epixeiro.gr