Στη σημερινή ψηφιακή εποχή η κάθε επιχείρηση πέρα από την διαχείριση του πελατολογίου της αντιμετωπίζει και την διαδικτυακή της παρουσία. Είναι πια δεδομένο πως η πλειοψηφία των καταναλωτών ψάχνει προϊόντα/υπηρεσίες από την σημερινή στόμα με στόμα διαφήμιση, το internet. Τα Social Media αποτελούν πλέον ένα πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Παρόλες τις τεράστιες προοπτικές για τις επιχειρήσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, μόλις το 53% των μικρών επιχειρήσεων έχει ενεργή διαδικτυακή παρουσία. Οι λόγοι που οι επιχειρήσεις αποφασίζουν να μην ασχοληθούν με αυτό το πεδίο είναι συνήθως η έλλειψη χρόνου που απαιτείται για να γίνει μια αποφασιστική διαφημιστική καμπάνια στα social media, η ανεπάρκεια των απαραίτητων πόρων προς επένδυση ή ακόμα και η έλλειψη της απαραίτητης τεχνογνωσίας γύρω από το συγκεκριμένο πεδίο.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα απαραίτητα tips για την αποτελεσματική προώθηση μιας επιχείρησης στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
1) Κερδίστε την εμπιστοσύνη των πελατών σας με μια αξιόπιστη διαδικτυακή παρουσία.
Το να ξεχωρίσεις σήμερα στον αχανή χώρο του διαδικτύου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση αλλά ούτε και κάτι το ανέφικτο. Η προσήλωση στο σωστό αποτέλεσμα και οι προσεγμένες επιλογές μπορούν να σου δώσουν το προβάδισμα στον διαδικτυακό στίβο. Τα Social Media σου δίνουν αυτή τη δυνατότητα ακολουθώντας τα παρακάτω απλά βήματα:
Ανάρτησε κείμενα και πληροφορίες ελκυστικά για το κοινό σου. Παρακολούθησε εντατικά το τι διαβάζουν, τι τους απασχολεί και χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για να γίνεις δημοφιλής. Όμως προσοχή! Οι ανεξέλεγκτες και συχνές αναρτήσεις χωρίς ξεκάθαρο νόημα και σκοπό μπορεί να λειτουργήσουν επιβαρυντικά για το στόχο σου.
Δώσε τις απαραίτητες πληροφορίες για την επιχείρηση σου. Ποιοί είστε,τι ακριβώς κάνετε,που δραστηριοποιείστε. Καλλιεργείς έτσι την αμεσότητα και την εμπιστοσύνη με τους πελάτες.
Απάντησε σε ερωτήσεις και σχόλια των ακολούθων σου. Δώσε προσοχή σε όσα λένε και πες την άποψή σου καίρια και έξυπνα.
2) Απόκτησε επαφές και με άλλους επαγγελματίες.
Δεν χρειάζεται πάντα να σκέφτεσαι ανταγωνιστικά. Η επιλογή των κατάλληλων επαγγελματιών του κλάδου που δραστηριοποιείσαι για να διασυνδεθείς μπορεί να φέρει αποτελεσματικές συνεργασίες. Και σε αυτό το βήμα όμως χρειάζεται προσοχή και καλή μελέτη των συνεργασιών από τις οποίες μπορείς να επωφεληθείς. Το LinkedIn και τα blog των επαγγελματιών του ενδιαφέροντός σου είναι οι κατάλληλοι χώροι να επιδιώξεις μια τέτοιου είδους προσέγγιση, για να πετύχεις τις κατάλληλες συνεργασίες.
3) Προσάρμοσε τη στρατηγική σου στο ύφος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που απευθύνεσαι.
Κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετικό. Πολλές φορές η αναδημοσίευση της ίδιας ανάρτησης σε όλα τα social media της επιχείρησής σου μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά. Στο Facebook, για παράδειγμα, ταιριάζει το πληροφοριακό ύφος με πολλές συνοδευτικές φωτογραφίες. Αντιθέτως, το Instagram ενδείκνυται πιο πολύ για βίντεο και φωτογραφίες, παρά για κείμενο. Το LinkedIn απαιτεί σοβαρότητα καθώς εκεί προβάλεις επαγγελματικό προφίλ, ενώ το Twitter θέλει έξυπνες αναρτήσεις, links και οπτικοακουστικό υλικό.
4) Μην αρκείσαι στο να αποκτήσεις νέα μέλη και ακολούθους αλλά χτίσε σχέση με τους ήδη υπάρχοντες.
Δεν χρειάζεται να μετράς σε μέλη και followers το πελατολόγιό σου. Ασχολήσου με τις ανάγκες των ήδη υπαρχόντων fans για να έρθουν οι καινούριοι μέσω του θετικού feedback που θα λάβουν.
Προσέλκυσε δηλαδή το κοινό σου από τη θετική σου παρουσία και μη σκέφτεσαι με γνώμονα το άμεσο και γρήγορο αποτέλεσμα.
Δώσε έτσι την ευκαιρία στους υφιστάμενους και νέους πελάτες να γνωρίσουν την επιχείρησή σου καλύτερα μέσω της συνολικής παρουσίας σου στα social media.
5) ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΗΜΑ: Δημιούργησε ιστοσελίδα για την επιχείρηση σου και φρόντισε για την επισκεψιμότητα της.
Μία ιστοσελίδα έχει πολύ μεγάλη σημασία για να προωθήσεις τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου διαδικτυακά. Όπως προαναφέρθηκε οι ευκαιρίες ανάπτυξης πελατολογίου μέσω του διαδικτύου είναι τεράστιες. Μην διστάσεις, λοιπόν, να εντάξεις την επιχείρησή σου στον κόσμο του internet. Ένα επαγγελματικό site αυξάνει την αναγνωρισιμότητα και σου δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι όσων ακολουθούν παραδοσιακούς δρόμους για να επεκταθούν επιχειρηματικά.
Και σε αυτή την περίπτωση μπορείς να δουλέψεις πάνω στην επισκεψιμότητα της σελίδας σου με τη βοήθεια των social media. Πρέπει δηλαδή μέσω του site να υπάρχει άμεση πρόσβαση στους εταιρικούς λογαριασμούς που διαθέτετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ταυτόχρονα, η παρουσία ενός ενεργού blog με συχνές και εύστοχες αναρτήσεις θα προσελκύσει άμεσα το ενδιαφερόμενο κοινό και θα φέρει τους σωστούς πελάτες. Εδώ χρειάζεται επίσης προσεκτικούς χειρισμούς καθώς πρέπει να γνωρίζεις καλά το target group που απευθύνεσαι, ώστε να δημιουργείς και το κατάλληλο περιεχόμενο που θα κάνει τον επισκέπτη να αφιερώσει χρόνο και να διαβάσει το άρθρο.